Wie ben jij als ondernemer

Stap 1: Jouw unieke persoonlijke merk

Wie ben jij als ondernemer

Waarom je doet wat je doet (2 min)

Zoals je in de inleiding hebt kunnen lezen, draait het tegenwoordig echt om de mens achter het bedrijf. Mensen willen weten waarom je doet wat je doet. Simon Sinek, een Britse marketeer, schreef hier zelfs een boek over: ‘It starts with why’. 

De tekst gaat onder de video verder.

Wat is jouw drijfveer?

Bedrijven die ondernemen vanuit hun why, hun drijfveer, hun missie, bleken veel succesvoller dan bedrijven die hier niks over deelden. Hun why resoneerde bij hun klanten met dezelfde ideeën of wensen.

Daarom is het belangrijk om hier bij stil te staan en jouw eigen drijfveer te integreren in je bedrijf. Wil je: zelfvertrouwen geven, impact maken, erkenning geven, verbinding brengen, transparantie bieden? Je ontdekt het in het werkboek, nadat je de video over talenten hebt bekeken 😉.

Wat is jouw talent?

Soms vergeten we dat we als kind al waanzinnig getalenteerd waren. Minstens in één of twee dingen. Ergens halverwege je schooltijd ben je dit kwijtgeraakt en gaan doen ‘wat hoort’.

BOEH! Super zonde. Datgene wat je altijd al kon, is juist exact wat je het allerleukst vindt. Waar klanten als vanzelf op afkomen. Wat zo moeiteloos gaat, dat je je er bijna voor schaamt.

Waar was je als kind altijd al goed in? Wat deed je super veel? Of tijdens je werk in loondienst: waarvoor kwamen mensen altijd naar je toe? Ook al stond het niet in je functiebeschrijving?

De conclusies hieruit zijn de rode draad voor alles.
Het verklaart je werkmethode, je visie op dingen.

Het kennen van deze blauwdruk, maakt het zoveel gemakkelijker om keuzes binnen je bedrijf te maken. Of om te begrijpen waarom iets niet ‘lukt’ of ‘stroomt’.

Maak je er slim gebruik van, dan gaat alles veel meer met souplesse en wordt ondernemen, marketing en verkopen veel gemakkelijker.

Werkboek 'Opdracht 1. Jij als ondernemer'

Pak nu het werkboek erbij en beantwoord de vragen. Neem hier even rustig de tijd voor. Kopje thee erbij, muziek aan en zonder nadenken opschrijven wat er in je opkomt.

Het idee achter deze oefeningen is, dat we dit gaan integreren in je bedrijf, in je aanbod en in hoe je marketing gaat inzetten. Met als doel: marketing makkelijk maken, omdat je vóelt dat het klopt.

Downloads

Aan het eind van de module, als je alle lessen hebt doorlopen en de vragen hebt beantwoord, stuur je het werkboek naar team@christelverbiesen.nl. Je ontvangt binnen 5 werkdagen feedback per e-mail.

You change the world by being yourself.

- Yoko Ono