2020 was het jaar dat ik MailBlue ontdekte, een Nederlandse agent van het Amerikaanse Active Campaign.
Dit e-mailmarketing systeem maakt het op hele prettige en overzichtelijke manier mogelijk om nieuwsbrieven, campagnes en e-mailfunnels te bouwen. Gemakkelijk in gebruik, met Nederlandse helpdesk én een online academy die je alles leert wat je moet weten om automatiseringen in te bouwen.
Koppelingen met andere systemen zoals Zapier of online planners zijn een fluitje van een cent.
Via deze link kan je MailBlue 14 dagen gratis uitproberen (en verdien ik een tientje voor het aanbrengen van een nieuwe klant). Kosten: vanaf €9 per maand met een Lite abonnement.
MailBlue heeft een hele mooie starterskit gemaakt waarin ze in 5 stappen uitleggen wat je moet doen. Heb je nog nooit met MailBlue gewerkt, bekijk deze dan vooral even.
Verstuur je e-mails niet vanuit een info@-account. Dit zorgt ervoor dat je sneller in de spambox terecht komt.
Zorg dat je zo min mogelijk opmaak in je mails toepast. Afbeeldingen en designs worden door spamfilters gezien als spam. Kijk zelf maar eens hoeveel mailtjes van bijvoorbeeld kledingzaken in jouw spambox belanden. Ook ‘voelt’ een wat plattere opmaak veel meer als e-mail en niet als nieuwsbrief.
Om te voorkomen dat je campagnes en automation e-mails als spam gemarkeerd worden, is het belangrijk dat je de DKIM, DMARC en Sender Policy Framework (SPF) instelt.
MailBlue heeft hiervoor een handige website om dit te checken en goed in te stellen: https://toolbox.mailblue.nl/
Het instellen doe je bij de DNS instellingen van je hostingpartij. Vul op de website je domeinnaam in om te checken of je instellingen goed staan ingesteld.