Wat is het probleem van mijn ideale klant

Stap 1: Jouw unieke persoonlijke merk

Problemen van mijn ideale klant

Wat is het probleem van mijn ideale klant? (4 min)

In deze video leg ik je uit hoe je de frustraties en problemen van je klanten boven water tovert. Men neme: de klanttaal. De tekst gaat onder de video verder.

De klanttaal van jouw klant

Zoekend dolen we rond om dé woorden te vinden voor die ene heldere boodschap. Of de naam voor je nieuwe aanbod.

Maarre…heb je al eens de taal van je klanten onderzocht? Letterlijk?
– Wat zegt jouw klant tegen je over problemen / frustraties / angsten?
– Welke verlangens / wensen heeft jouw klant?
– Wat denkt jouw klant bij jou te kunnen kopen?
– Hoe noemen zij producten of diensten waarvan ze denken dat jij dit aanbiedt?

Als jij dit noteert vanaf nu (via de template in een Cloud bijvoorbeeld) zul je zien dat jouw klanten magistreus samenvatten wat jij aanbiedt.

Ik heb zelf ook een levend document waarin ik alle letterlijke vragen over legio onderwerpen noteer.

Ook als dit niet klopt met wat ik aanbied. Dit kan interessant zijn, want misschien is de positionering daarvan dan niet duidelijk (genoeg).

De informatie die je in het document verzamelt, wordt hét naslagdocument als je:
– je salespagina schrijft
– iets wilt posten en geen onderwerp weet.

Op deze manier heb je geen flow nodig, want je hebt altijd dat document om op terug te vallen.

Werkboek 'Opdracht 3. Jouw ideale klant'

Ga door met het werkboek en beantwoord de vragen.

Dit zijn de links waar in de video naar wordt gerefereerd:
Ubersuggest van Neil Patel (gratis)
– Facebook groepen zoals Business Babes NL

Downloads

Aan het eind van de module, als je alle lessen hebt doorlopen en de vragen hebt beantwoord, stuur je het werkboek naar team@christelverbiesen.nl. Je ontvangt binnen 5 werkdagen feedback per e-mail.

Listen to your customer, before they listen to your competition.

- Julian Hall