Waarom gaat het altijd over pijn

Stap 1: Jouw unieke persoonlijke merk

Waarom gaat het over pijn?

Altijd maar die pijn: waarom? (2 min)

Waarom benadrukken marketeers altijd maar die pijn? Je wilt praten over wat je de ander gunt! Toch? De tekst gaat onder de video verder.

Pijn, pijn, pijn

Waarom hebben ze het altijd alleen maar over pijn? Ik kan me voorstellen je je dat wel eens afvraagt.

Het liefst vertel je wat je iemand gunt, inspelend op het verlangen dat jouw klant heeft. Dat is super mooi!

Ik zie dat veel bij coaches. Sterker nog, ik zou het zelf ook het allerliefste doen.

Maar weet je wat het probleem is?
Onder iedereens verlangen ligt heel vaak een probleem. Een bepaalde pijn.

Daarnaast is het helaas zo dat de mensen pas in beweging komen of urgentie voelen, op het moment dat ze geconfronteerd worden met een bepaalde vorm van pijn.

Bijvoorbeeld:
– Shit, het is echt chaos in mijn marketing.
– Verdorie, ik kan geen keuzes maken.
– Ik twijfel over mijn prijzen.
– Ik twijfel aan mijn aanbod.
– Ik heb een slechte lancering gehad.

Dat zijn de momenten waarop mensen ontvankelijk zijn om met mij in gesprek te gaan.

Misschien herken je het wel vanuit jezelf waarom je ‘ja’ hebt gezegd tegen dit programma. En dat is exact de reden waarom het ook belangrijk is om die pijn te benoemen.

Van pijn naar verlangen

Het is de pijn die je benoemt, waar jij uiteindelijk een verlangen tegenover zet.

Want mensen willen naar een bepaalde situatie toe en het gat daartussen, dat dicht jij met jouw programma, jouw aanbod, jouw dienst, jouw idee, jouw concept.

Dus onder elk verlangen ligt uiteindelijk een pijn.

En dat is ook de reden waarom ik daar zo uitgebreid naar vraag.

Werkboek 'Opdracht 3. Jouw ideale klant'

Ga door met het werkboek en beantwoord de vragen.

Downloads

Aan het eind van de module, als je alle lessen hebt doorlopen en de vragen hebt beantwoord, stuur je het werkboek naar team@christelverbiesen.nl. Je ontvangt binnen 5 werkdagen feedback per e-mail.

If you don't listen to your customer, someone else will.

- Sam Walton