De lanceerplanner
De lanceerplanner
Welkom en leuk dat je er bent!
Al zolang ik me kan herinneren, heb ik me als marketingstrateeg beziggehouden met marktintroducties en productlanceringen. Meestal voor fysieke producten of concepten.
En ik vind het ge-wel-dig.
Maar… het is tegelijkertijd een enorme stressfactor voor menig ondernemer. Met als grootste angst: tegenvallende resultaten na een lancering. Daar gaan we iets aan doen! Mijn missie is namelijk marketing makkelijk maken en dat is precies waar deze planner om draait.
Misschien vraag je je af wat lanceren nou eigenlijk inhoudt.
Met lanceren bedoel ik het op de markt brengen van een nieuw aanbod. Ik ga je helpen om eenvoudig een knaller van een lanceerplan te maken voor de succesvolle lancering van jouw traject, programma of training.
Met behulp van deze planner:
- Leer jij hoe je een succesvolle lancering voorbereidt
- Maak jij snel en eenvoudig een lanceerplan
- Krijg je een handige checklist met de belangrijkste lanceeracties
- Zet je alles eenvoudig in jouw eigen kalender
- Geef jij jouw lancering of herlancering een boost
Nog even dit…
Voordat je begint, is het belangrijk dat je je realiseert dat je de relatie met je ideale klant niet tijdens het lanceren opbouwt, maar tussen lanceringen in. Dat is ook de reden waarom het belangrijk is om consistent zichtbaar te zijn met relevante waardevolle informatie.
Op het moment dat je dán een product of event lanceert, wordt het verkopen ook gemakkelijker. Waarom? Je potentiële klanten kennen je al en zijn veel sneller bereid om bij je in te stappen. En dat willen we het liefst.
Maar…begin niet te vroeg met lanceren, anders houd je zelf de energie van het communiceren over je aanbod niet vol. Ook wil je liever niet dat verschillende lanceringen door elkaar heen lopen.
En nu gaan we beginnen. Start met de module ‘Start hier’.
Liefs, Christel